Kalendarium

Poniedziałek, 2024-05-06

Imieniny: Beniny, Filipa

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Rozkład dnia

Rozkład dnia

 

Załącznik nr 2 do uchwały nr I/2022/2023

 

Ramowy rozkład dnia na rok szkolny 2023/2024

Przedszkola nr 381
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 6
w Warszawie

 

Dzień w naszym przedszkolu wygląda następująco:

  • - organizujemy dzień tak, aby sprzyjał  zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi dzieci. Nasze działania edukacyjne prowadzimy w oparciu o treści zawarte w podstawie programowej.
  • - poza porami posiłków i zajęć tematycznych, czas nie jest żelaznym wyznacznikiem działania.

 

Wiele zależy od tego, jak w danym dniu czują się dzieci, jak bardzo są zaangażowane w swoje aktywności.

Będziemy się starać by jak najmniej było pośpiechu, przerywania podjętych przez dzieci zajęć, rutyny i nudy.

Jednocześnie ramowy plan dnia będzie zapewniał poczucie pewnego rytmu, którego dzieci potrzebują.

Dziecko uczęszczające do przedszkola ma swój dzień szczegółowo zaplanowany. Mając na uwadze bogactwo przeżyć i wrażeń jakich doznaje w czasie pobytu w przedszkolu.

WIETRZENIE SAL CO GODZINĘ

DEZYNFEKCJA STOLIKÓW, KRZESEŁEK I ZABAWEK ZAWSZE, KIEDY GRUPA PRZEBYWA POZA SALĄ

7:00-8:30 Przyprowadzanie dzieci do przedszkola - własna aktywność dzieci

  • zabawy w kącikach zainteresowań
  • wykonywanie zadań indywidualnych, wspieranie indywidualnych potrzeb
  • czynności porządkowe
  • ćwiczenia i zabawy ruchowe

8:30 - 8:40 Przygotowanie do śniadania

  • zabiegi higieniczne, czynności porządkowe
  • czynności samoobsługowe

 

8:40 - 9:00 – Śniadanie

  •  doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,  
       kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)

 

9:00 – 9:10 - Czynności porządkowe

  • czynności higieniczne
  • przygotowania się do zajęć

 

9.10 - 10.30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową 

  • zajęcia i zabawy edukacyjne 

Rozwój umiejętności, wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie, nauka wierszy, piosenek, tańców. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia oraz doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie twórczej aktywności
i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą. Zabawa ruchowa.

10:30 Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer.

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)

10:40  -     Spacery, wycieczki oraz pobyt  w ogrodzie przedszkolnym.

  • zabawy organizowane i swobodne
  • gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę   dziecka,
  • obserwacje 
  • prace w ogrodzie

 

12.00   -  Powrót do przedszkola

  • przygotowanie do posiłku 
  • czynności porządkowo – higieniczne

 

12:15-12:45 Obiad

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego  i estetycznego spożywania posiłku, kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)

12:45-14:20 Grupy młodsze:

  • odpoczynek poobiedni

Grupy starsze: 

  • relaksacja przy muzyce, muzykoterapia 
  • ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych 
  • zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
  • zabawy w kącikach zainteresowań
  • zabawy tematyczne
  • zabawy w terenie

 

14.20 - 14.30 Przygotowanie do podwieczorku.

  • zabiegi higieniczne, czynności porządkowe 

 

 14.30-14:50 -  Podwieczorek.

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego  i estetycznego spożywania posiłku, kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)

 14.50 - 17.00 Kontynuacja działalności edukacyjnej

  • zabawy ruchowe 
  • zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe
  • ćwiczenia gramatyczne, słownikowe 
  • praca indywidualna z dzieckiem
  • zabawy dowolne według zainteresowań 
  • zajęcia w małych zespołach 
  • omówienie z dziećmi wydarzeń dnia   

 

Odbiór dzieci do domów.