Rozkład dnia
Załącznik nr 2 do uchwały nr I/2022/2023
Ramowy rozkład dnia na rok szkolny 2023/2024
Przedszkola nr 381
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 6
w Warszawie
Dzień w naszym przedszkolu wygląda następująco:
- - organizujemy dzień tak, aby sprzyjał zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi dzieci. Nasze działania edukacyjne prowadzimy w oparciu o treści zawarte w podstawie programowej.
- - poza porami posiłków i zajęć tematycznych, czas nie jest żelaznym wyznacznikiem działania.
Wiele zależy od tego, jak w danym dniu czują się dzieci, jak bardzo są zaangażowane w swoje aktywności.
Będziemy się starać by jak najmniej było pośpiechu, przerywania podjętych przez dzieci zajęć, rutyny i nudy.
Jednocześnie ramowy plan dnia będzie zapewniał poczucie pewnego rytmu, którego dzieci potrzebują.
Dziecko uczęszczające do przedszkola ma swój dzień szczegółowo zaplanowany. Mając na uwadze bogactwo przeżyć i wrażeń jakich doznaje w czasie pobytu w przedszkolu.
WIETRZENIE SAL CO GODZINĘ
DEZYNFEKCJA STOLIKÓW, KRZESEŁEK I ZABAWEK ZAWSZE, KIEDY GRUPA PRZEBYWA POZA SALĄ
7:00-8:30 - Przyprowadzanie dzieci do przedszkola - własna aktywność dzieci
- zabawy w kącikach zainteresowań
- wykonywanie zadań indywidualnych, wspieranie indywidualnych potrzeb
- czynności porządkowe
- ćwiczenia i zabawy ruchowe
8:30 - 8:40 Przygotowanie do śniadania
- zabiegi higieniczne, czynności porządkowe
- czynności samoobsługowe
8:40 - 9:00 – Śniadanie
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
9:00 – 9:10 - Czynności porządkowe
- czynności higieniczne
- przygotowania się do zajęć
9.10 - 10.30 – Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową
- zajęcia i zabawy edukacyjne
Rozwój umiejętności, wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie, nauka wierszy, piosenek, tańców. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia oraz doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie twórczej aktywności
i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą. Zabawa ruchowa.
10:30 - Drugie śniadanie. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego lub na spacer.
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
10:40 - Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym.
- zabawy organizowane i swobodne
- gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
- obserwacje
- prace w ogrodzie
12.00 - Powrót do przedszkola
- przygotowanie do posiłku
- czynności porządkowo – higieniczne
12:15-12:45 - Obiad
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
12:45-14:20 - Grupy młodsze:
- odpoczynek poobiedni
Grupy starsze:
- relaksacja przy muzyce, muzykoterapia
- ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych
- zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
- zabawy w kącikach zainteresowań
- zabawy tematyczne
- zabawy w terenie
14.20 - 14.30 - Przygotowanie do podwieczorku.
- zabiegi higieniczne, czynności porządkowe
14.30-14:50 - Podwieczorek.
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturę spożywania posiłków (zwroty grzecznościowe, zachowanie się przy stole)
14.50 - 17.00 - Kontynuacja działalności edukacyjnej
- zabawy ruchowe
- zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe
- ćwiczenia gramatyczne, słownikowe
- praca indywidualna z dzieckiem
- zabawy dowolne według zainteresowań
- zajęcia w małych zespołach
- omówienie z dziećmi wydarzeń dnia
Odbiór dzieci do domów.